ChristenUnie wil snel weer uitzendingen kerkdiensten via Radio Capelle

Om te kunnen overleven is het huidige subsidiebedrag voor Radio Capelle niet voldoende. Gelukkig is het bestuur nu beter bezet en ligt er een overlevingsplan inclusief plannen voor samenwerking met buurgemeenten. De ChristenUnie is tevreden met het reddingsplan en vindt dat daar ook een passende bekostiging bij hoort. Namens de ChristenUnie heeft Michiel Grauss de vrijwilligers bedankt voor hun inzet.

Radio Capelle heeft gevraagd om weer voor vijf jaar een zendmachtiging te krijgen maar maakt - zowel bestuurlijk, financieel als inhoudelijk - een lastige periode door. In verband met een financieel gat van € 15.000 wil het college € 5.000 extra geven maar wij zullen in de raadsvergadering voorstellen ook de aanvullende € 10.000 te geven zodat overleven daadwerkelijk mogelijk is. De keuze is ‘er nu helemaal voor gaan’ of ‘onmiddellijk stoppen’.

Uitzendingen kerkdiensten

Naast de aandacht voor financiën en bestuurlijke zaken betreurt de Capelse ChristenUnie het zeer dat er al geruime tijd geen uitzendingen meer zijn van de kerkdiensten. Fractievoorzitter Michiel Grauss: "De kerkdiensten en het jongerenprogramma 'Hé, jij daar' werden altijd goed beluisterd. Door een conflict is dat abrupt gestopt en wordt het nu gemist." De ChristenUnie heeft er voor gepleit dat er zo snel mogelijk weer een zondagochtendprogramma met een levensbeschouwelijke invalshoek komt.

De interim-voorzitter van Radio Capelle is het met de ChristenUnie eens en gaf aan dat met de diverse kerkgenootschappen gesprekken worden gevoerd. Als Radio Capelle blijft bestaan dan zal dat naar verwachting vanaf augustus weer met een christelijk geluid op de zondagochtend zijn.