ChristenUnie agendeert mogelijk landjepik ‘s Gravenweg

Sinds enige tijd is het mogelijk voor politieke partijen om voorafgaand aan de raadsvergadering een actualiteitenraad in te plannen, een soort vragen-halfuurtje aan het college over actuele onderwerpen. Wij maakten 26 september van die gelegenheid gebruik, omdat het Algemeen Dagblad berichtte over bewoners aan de ’s Gravenweg die hun tuinen hebben uitgebreid met stukjes grond van de golfbaan. De golfbaan aan de ’s Gravenweg is eigendom van de gemeente en wordt door de golfclub gepacht.

Tegelijkertijd loopt er nu een ‘erfgrenzenproject’ in Capelle, waarbij mensen die hun tuin illegaal met een metertje grond hebben vergroot, worden aangesproken om de grond terug te geven, of - als daar geen bezwaar tegen is - deze grond alsnog te kopen. Een heikele kwestie dus, te meer omdat er lijntjes liggen naar voormalige Capelse politici die betrokken zijn bij deze golfclub. Tijdens de actualiteitenraad werd geconcludeerd dat de onderste steen boven moet komen. Inmiddels wordt de onderzoeksaanpak onder leiding van onze fractievoorzitter Michiel Grauss verder uitgewerkt. Wordt ongetwijfeld vervolgd.