Taart Capelse ChristenUnie voor opvang vluchtelingen in Krimpen

Donderdag 3 maart overhandigde Michiel Grauss namens de Capelse ChristenUnie een grote taart aan de nestor van de gemeenteraad in Krimpen aan den IJssel. Michiel Grauss sprak ook in tijdens de raadsvergadering en complimenteerde de gemeente Krimpen en haar inwoners voor de ruimhartige opvang van vluchtelingen. “De Krimpense politiek heeft hiermee lef en daadkracht getoond!”

De opvang verloopt bijzonder goed. Er is brede inzet van vrijwilligers vanuit de Krimpense samenleving. De Capelse ChristenUnie constateert dit met dankbaarheid en wilde haar waardering hiervoor uitspreken. Helaas kunnen we een vergelijkbare pluim niet in Capelle kwijt, waar bij veel politieke partijen initiatief en ambitie op dit punt volledig ontbreekt. De ChristenUnie is ervan overtuigd dat er wel degelijk bij veel inwoners in Capelle draagvlak voor opvang van vluchtelingen is. Fijn dat dit in buurgemeente Krimpen wel tot concrete hulp heeft mogen leiden. Hopelijk doet goed voorbeeld goed volgen.