In gesprek over waardig ouder worden! Wat kan de gemeente nog meer doen?

391323df-9901-4711-8f02-2dd7911680f4.jpeg
CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB.png
Door Capelse ChristenUnie op 16 november 2022 om 18:15

In gesprek over waardig ouder worden! Wat kan de gemeente nog meer doen?

De Capelse ChristenUnie bezocht op 16 november 2022 verzorgingstehuis Rijckehove met een praatje en een taartje. Na een korte uitleg door fractievoorzitter Hilde Groenendijk over het werk van de gemeenteraad gingen diverse fractieleden en bestuursleden in gesprek met de bewoners en enkele bezoekers over het thema: hoe gastvrij is Capelle voor haar ouderen?

Naast gezelligheid was er ook ruimte voor een enkele traan: herinneringen kunnen dierbaar en pijnlijk zijn. Over het algemeen zijn deze Capellenaren tevreden over hun stad; sommigen wonen er al 90 jaar. Ze hebben hun woonomgeving sterk zien veranderen. Er zijn veel voorzieningen en er is aandacht voor eenzaamheid. Een van de ouderen merkte op dat te laat gestart is met het zoeken van creatieve oplossingen voor samen blijven wonen als stel, ook als je oud en ziek bent. Een ander zou graag meer interactie met wijkbewoners willen zien, zoals onlangs bij de opening van de belevenistuin bij Rijckehove.

Peter van Ochten, manager van Rijckehove: "Het is hier altijd gezellig, dus kom gerust een bakkie doen". De Capelse ChristenUnie is weer nader geïnspireerd rond het thema Waardig Ouder Worden, waarvoor enige tijd geleden een Capels Manifest werd opgesteld.

Wilt u hierover meepraten en meedenken, neem dan gerust contact op met fractie@capelleaandenijssel.christenunie.nl

.

Labels: