Herdenkingsmonument corona voor Capelle

CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB.png
Door Capelse ChristenUnie op 26 mei 2023 om 09:43

Herdenkingsmonument corona voor Capelle

Donderdag 25 mei werd het herdenkingsmonument corona aan de Hollandse IJssel (Rinus Terlouwpad) in gebruik genomen. Iedereen die daar behoefte aan heeft, kan naar deze markante plek om te herdenken. Een plek om stil te staan bij de ingrijpende gevolgen van de wereldwijde coronapandemie, die ook in Capelle diepe sporen heeft achtergelaten. Mevrouw Martie Molkenboer, weduwe van het eerste Capelse dodelijke coronaslachtoffer en raadslid Peter Eilander namen het herdenkingsmonument in gebruik.

De coronacrisis heeft diepe sporen achtergelaten in de Capelse samenleving. Bijna 200 Capellenaren zijn overleden ten gevolge van het virus en velen hebben te maken gehad met het verlies van een dierbare. Ook zijn nog dagelijks andere gevolgen van de pandemie voelbaar: ondernemers raakten hun bedrijf kwijt, anderen hun baan, leerlingen misten de aansluiting op school of bij leeftijdsgenoten, eenzaamheid wordt nog steeds gevoeld. Mevrouw Molkenboer voelt nog iedere dag het verlies van haar man: ”Een niet te bevatten verdriet is het. Van de een op het andere moment ligt je hele leven aan diggelen. Mijn man was een hardwerkende, ontzettend lieve man. Besmet tijdens het werk: wat was het een angstige tijd. Met veel steun van mijn zoon, die er vandaag ook weer voor me is, krabbel ik weer op maar vergeten doe je het nooit. Daarom vind ik dit herdenkingsmonument een mooi initiatief, een plek voor alle Capellenaren.”

Labels: ,