Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief ChristenUnie Capelle aan den IJssel, februari 2019

Beste leden van de Capelse ChristenUnie,

Het is al weer een jaar geleden dat we als fractie druk bezig waren met de verkiezingscampagne voor de gemeenteraad. Dankbaar kijken we terug op de mooie uitslag, waardoor we met twee raadsleden namens de ChristenUnie ons lokale politieke werk kunnen blijven doen.

Inmiddels is de volgende verkiezingskoorts merkbaar en zichtbaar. Op 20 maart 2019 zal worden gestemd voor de Provinciale staten en de Waterschappen. Op 23 mei worden de Europese Parlementsverkiezingen gehouden.

Oproep verkiezingskraam

In Capelle wordt op zaterdag 16 maart as. een verkiezingsmarkt gehouden in winkelcentrum De Koperwiek van 10 tot 16 uur. Natuurlijk doen wij als Capelse vertegenwoordigers vanuit de ChristenUnie hier aan mee. Dat kan echter niet zonder uw hulp!

Heeft u een uurtje - of twee - beschikbaar op zaterdag 16 maart, geeft u dit dan zo spoedig mogelijk door aan schoemakervisser@hetnet.nl (Jan Willem Schoemaker, secretaris kiesvereniging CU Capelle aan den IJssel).

Voor campagnemateriaal zal worden gezorgd.

Raadsvergadering 11 februari

Het was een korte vergadering, waarin we echter wel twee zaken aan de orde mochten stellen namens onze fractie.

Allereerst konden we het college bedanken voor de invulling van de toezegging die vorig jaar gedaan is aan onze voormalige fractievoorzitter Michiel Grauss. Dit betreft de brandveiligheid voor onze Capelse senioren. U heeft het misschien al in de krant gelezen: Capelle kent sinds kort een eigen wijkbrandweerman. Die gaat zich specifiek inzetten voor preventie en voorlichting gericht op kwetsbare Capellenaren en doet dit in samenwerking met bejaardencentra, woningbouwcorporaties, winkelcentra en scholen.

Daarnaast stemden wij in met de projectopdracht Stadsvisie. We benadrukten daarbij wel het belang van daadwerkelijke inbreng van de Capellenaren en een zelfstandig functionerende gemeenteraad.

Als fractieleden proberen wij daarom de laatste weken zoveel mogelijk aanwezig te zijn bij WOP-vergaderingen in de diverse wijken. Op die manier nemen we ook onze volksvertegenwoordigende rol serieus. Regelmatig leidt dit tot contacten met ambtenaren over onder meer de parkeerproblematiek en de keuze van nieuwe verlichtingsarmaturen.

Overige activiteiten

Na de stroom aan nieuwjaarsrecepties worden veel avonden gevuld met het gebruikelijke commissiewerk, maar daarnaast ook met de diverse werkgroepen (Blick, Economie, Duurzaamheid, Structurele investeringsruimte etc.) en BOT-overleggen die gepland zijn. BOT staat voor Benen Op Tafel. Zo is er een BOT Irado/Afvalbeleid en -scheiding, een BOT Kwaliteitsimpuls Openbare Ruimte, een BOT Rivium, een BOT Interbestuurlijk Toezicht enzovoort.

Verder namen we deel aan een werkbezoek in het Schollebos, waarover we ook mochten spreken op Radio Capelle. We waren aanwezig bij Capelle Business Plaza, bij het overleg Metropoolregio Rotterdam&Den Haag en bezochten een avond inzake de herinrichting Hitlandselaan.

Ook hebben we als fractie samen vragen voorbereid voor het functioneringsgesprek dat binnenkort met onze burgemeester gehouden zal worden door een aantal leden van de gemeenteraad. Ten slotte hebben we vergaderd en gestemd over de nieuwe mogelijke onderzoeksonderwerpen voor de Rekenkamer. U hoort het al: ‘never a dull moment!’

Ten slotte

Gelukkig hoeven we het niet alleen te doen. In alles wat we ondernemen, weten wij ons immers afhankelijk van onze Heer en Heiland Jezus Christus. Dank voor uw betrokkenheid met ons werk en uw voortdurende gebed!

P.S.: Vergeet u niet zich op te geven voor de verkiezingskraam op 16 maart a.s.?

Hartelijke groet,

Peter Eilander